وظایف دفتر آمار و اطلاعات و GIS
1- سازماندهی ، اجرا، استخراج و نظارت بر سرشماری های عمومی و تخصصی مبتنی بر مفاد آخرین تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی مربوط و همکاری با مرکز امار ایران.
2- سازماندهی ، اجرا ، استخراج و نظارت بر آمارگیری های نمونه ای مبتنی بر مفاد آخرین تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری کشوری مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی مربوط و همکاری با مرکز امار ایران.
3- سازماندهی آمار های ثبتی مربوط به سازمان های اداری استان در چارچوب نظام آمارهای ثبتی کشور
4- نظارت بر انجام آمارگیری ها و سرشماری های مرکزآمار ایران که توسط دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در حوزه استان انجام می گیرد.
5- سازماندهی ، جمع آوری و استقرار نظام جامعه آمارهای ثبتی استان و تهیه ، تدوین و انتشار آمار نامه استان در قالب چارچوب مبتنی بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران و سازگار با تعاریف و مفاهیم استاندارد شده در مرکز آمار ایران.
6- شناسایی ، طبقه بندی و جمع آوری نیاز های آماری واحدهای استانی دستگاه های اجرایی.
7- تهیه و اجرای طرح های آماری مورد نیاز استان با هماهنگی ستاد وزارت کشور و مرکز آمار ایران در چارچوب مبتنی بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران و نظام آماری کشور.
8- ارزیابی و نظارت برطرح های آماری واحدهای استانی دستگاه های اجرایی .
9- تهیه حساب های منطقه ای (استانی ) در قالب واحد مورد تایید مرکز آمار ایران.
10- پردازش و تجزیه و تحلیل داده های آماری استان و ارائه گزارشات تحلیل مورد نیاز جهت انتشار.
11-پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی آمار.
12-هماهنگی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مفاهیم و نرم افزارهای آماری در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی توسط واحد ذیربط در استانداری.
13-ارائه خدمات آماری مورد نیاز سازمان های ادرای و مراکز دانشگاهی ، تحقیقاتی و آموزشی و دیگر متقاضیان در سطح استان.
14-بهنگام سازی چارچوب های آماری مبتنی بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران و دستور العمل های مرکز آمار ایران.
15-انجام تحقیقات و بررسی های آماری جهت رفع نیارمندی های برنامه ریزی و طرح های اعتبار هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای استان.
16-ایجاد سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و پایگاه های اطلاعات آماری بر پایه اطلاعات مکانی و نقشه های تقسیماتی دفتر سیاسی و انتخابات.
17-تهیه ، اصلاح و بهنگام سازی نقشه ها و لایه های اطلاعاتی ؛ به استثناء نقشه های تقسیمات کشوری ؛ مورد نیاز استان.
18-ارائه خدمات به دفتر سیاسی و انتخابات به منظور تهیه ، اصلاح و بهنگام سازی نقشه های شهری و روستایی برای طرح های آماری.
19-رقومی سازی برگ نقشها های شهری و روستایی و تهیه فایل های رقومی.
20-پیگیری به روزرسانی نقشه های تقسیمات سیاسی استان از دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بر اساس آخرین مصوبه های هیات وزیران.
21-تهیه فهرست نقشه ها و پایگاه داده های مکانی موجود دراستان و ایجاد مرکز هماهنگی داده های مکانی در راستای ایجاد SDI استان و نظارت بر اجرای پروژه های GIS و SDI استان.
22-انجام وظایف دبیرخانه گروه کارشناسی کاربران سیستم های اطلاعات مکانی و هماهنگی و ارتباط با شورای ملی کابران سیستم های اطلاعات مکانی.
23-هماهنگی در خصوص اشاعه فرهنگ GIS و SDI و اجرای دوره های آموزشی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی سیستم های اطلاعات مکانی در سطح استان.
هماهنگی در خصوص ایجاد و راه اندازی پایگاه های داده مکانی استانی وشهری |